Jobba

Nu va det slut på ledigheten och latandet.
Jag har vikkat i dag som Fritidspedagog.Ska va på samma ställe tom.23/8.Sen har jag ett vik.fr.31/8-10/9.Det är skönt att veta i förväg och så himla bra att få va på samma ställe.
Lilltjejen va på dagis idag och det hade gått jättebra.Skönt!!!
Jag hoppas att jag får ett vik.som lärare i höst.

image53


© Reseguiden.se 2007


Semester lagstadgades i Sverige år 1938, då fick alla arbetare rätt till två veckors semester. 1946 fick alla ungdomar under 18 år rätt till tre veckors semester, från 1951 kom detta att gälla alla anställda. Fyra veckor infördes 1963 och fem veckor 1978.  I många europeiska länder är den lagstiftade semestern ungefär lika lång som i Sverige, medan den är mycket kortare (typiskt en vecka eller två) i Nordamerika och Asien.
Källa:Wikipedia.org


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0