December

1A december är det idag.Då skulle jag önska att det snöade stora härliga snöflingor så vi kunde gå ut och leka isnön.
Men men drömma kan man ju.för här spöregnar det och blåser storm.
December är en sån månad som bara brukar svicha förbi,julklappar,julpyssel ja den här månaden går fort.
Sen kan även december va en sån månad som man funderar om det man gjort detta året har varit bra eller dåligt.Har man hunnit med allt man tänkt sig,träffat alla släktingar och vänner man tänkt.

image203


                                             Låt mig få tända ett ljus

                                             tända det bara för dig                                         
                                            Färga din värld röd och klar

                                             se hur du glittrar till svar

                                             Ute går natten till ro

                                             bygger en gnistrande bro

                                             fram till vårt festglada hus

                                             där jag vill tända ett ljus

                                             Ett ljus för bara dig och mig

                                             Ett ljus för bara dig och mig

                                   

                                              Låt mig få tända ett ljus

                                              tända det bara för dig

                                              Nynna en sång som du kan

                                              se hur du ler lite grann

                                              Stjärnklara midvinterkväll

                                              bädda sin snö mjuka fäll

                                              intill vårt festglada hus,

                                              där jag vill tända ett ljus

                                              Ett ljus för bara dig och mig

                                              Ett ljus för bara dig och mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0