Förlorad vän

image209En riktig vän är någon som bryr sig om och aldrig sviker.

En riktig vän är någon som man kan skratta och vara tyst tillsammans med.

En riktig vän är någon man kan lita på.

En riktig vän är någon som lyssnar och tröstar.

En riktig vän är någon som tycker om mig väldigt mycket och jag den.

En riktig vän är någon som alltid kommer att finnas i mitt hjärta.





Jag har förlorat en vän.Fast på ett sätt var jag nog aldrig en riktig vän för henne bara en som fanns till hands när ingen annan dög åt henne.Igår gratta jag hennes pojke,det första hon sa när han glädjande slet upp paketet :
Var den billig??
Ja herregud är man en vän då.Är inte priset en skitsak.Fast jag tycker att priset var helt ok 139kr.Räcker inte det och det borde väl inte haft nån betydelse om jag kommit med en teckning.Huvudsaken är väl att man kommer ihåg...
Men det är inte enbart detta som fått mig inse att jag har förlorat en vän,utan det har hänt massor av saker på resans gång.
Dels tycker hon att jag har fult hemma???
Säger man så..?
nej det är väl inget att bli sårad för .Sånna vänner är ju inga riktiga vänner!
När min Nellie har varit sjuk har hon aldrig funnits till hands.
När jag varit lessen har hon heller aldrig funnits till hands.
Tråkigt men sant!.


Kommentarer
Postat av: Helena

Tråkigt men strunta i henne och koncentrera din energi på de som uppskattar dig som du är, en supertjej!

2007-12-09 @ 19:38:54
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: petra

denna sk.kompis har problem med sig själv, det är säkert därför hon är som hon är mot dig.
som tur är har du all rätt att välja bort henne.
Att umgås med människor som klankar ner på en, är bara slöseri med viktig energi, som du behöver till dig och din familj.
Skippa henne!!
Du är helt suverän som kompis, och har alltid varit det, hoppas vi får fortsätta att vara kompisar hela livet ut.
Kramis Petra

2007-12-20 @ 15:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0