Snö

Yippie vad skoj det blev idag.Det kom ner pyttelite lite snö men jisses vad roligt vi hade.
Jag å Nellie tog pulkan och hälsade på hennes kusin ,brevid där finns en backe och där åktes pulka.
Barna skrattade och hade det jätteskoj. Nellie fixade själv att dra upp pulkan för backen men i början var det vilda protester
image225

-Jag kan inte mamma.
Jo ställ dej upp och ta tag i snöret och gå
.-Nej det går inte för jag är ju så liten.
-Jodå försök.
-Mamma jag kan ju nu.
Detta upprepades ungefär 111gr att hon ej kunde men sen kunde hon.Nellie tycker att hennes kusin Frida är jättestor,det skiljer exakt 1år och 3dagar.Varje gång vi hälsar på där säger Nellie
-mamma,visst är jag jätteliten och Frida är jättestor?
-Nej du är ju stor nu,jag tycker inte du är jätteliten,bebisar är ju jättesmå..
-Jo men mamma,Frida är faktiskt jättestor och jag är jätteliten,så är det faktiskt.
Ja det är väl bara att inse att min lilla Nellie helt enkelt är jätteliten,det är väl hennes syn på det hela.
Hoppas det kunde komma lite mer snö nu så det får ligga kvar under jullovet.
Man känner sig faktiskt mycket piggare så fort den första snön kommer.
image226

Kommentarer
Postat av: petra

en jätteliten.... bebeis eller en pyttestor.... bebis.
snacka om kul svenska
visst reagerar du om någon säger pyttestor!
härligt med snö och pulkaåkning.
vi ses.
kram petra

2007-12-20 @ 15:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0