Tonårskärlek

Hjälp min lilla flicka börjar bli stor.image183
Och jag som supertöntig och tråkig morsa kan ju inte låta bli att fundera trots att jag vet vad i herransnamn gör de inne på rummet i flera timmar.Herregud kan man pussas så länge??Kan de inte gå på bio,spela bowling, gå på hockey.??Måste de bara va inne å göra vad de nu säger att de inte gör...

Hon har hängt ihop med sin kille nu ett tag å frågan har ju kommit upp miljontals gånger.kan jag få sova hos han???
Varför undrar ju givetvis jag å hennes pappa och pojkvännens mamma såklart och ser nog ganska förvirrade ut kan jag tänka mej????????????
Jo för vi vill helt enkelt det.Hmm vilket knepigt svar.
Igår iallafall fick hon det fast med noga koll av mamman för det var ju hos han hon skulle sova.

Går det inte lite för fort,måste man sova med varann när man bara är 14 snart inne på sitt 15:e år???
Jag fattar nog inte att min tonåring tycker vi vuxna (speciellt jag )är så himla pinsamma,jag måste nog börja förstå att hon helt enklet skäms över mej så jag inte skämmer ut henne mer.För allt jag säger,gör klädstil(nja det har jag ingen enligt dottern)

Många gånger tycker jag att dottern beteer sig som ett riktigt monster.Hon skäller och gapar och blir arg för det minsta lilla.Men nu när hon är kär ser jag henne knappt så monstret vilar visst med en likasinnad.
.Hon sa en klok grej.Men mamma det du och pappa tror vi ska göra bara därför att vi sover med varann,tror ni inte vi skulle gjort det ändå om vi ville???
Rodnar och stammar fram nåt,ja det har du ju rätt i.
Ibland känner jag mig som världens äldsta morsa.
herregud nyss tappade hon sina framtänder och gick ut första klass.
Jag måste visst skärpa mej.Hon är ju stor nu eller hur???


Kommentarer
Postat av: Anonym

NEJ, hon är ju inte det..inte vuxen på långa vägar..ett barn i 15-årsåldern. Stå på dig kära Sofie. Du behöver inte ge dem fler tillfällen till att ha sex än vad de redan har.

Hon är ett barn, som håller på att lära sig att vara vuxen. Jaa, hon skriker att hon hatar dig, hon är i puberteten, trotsåldern igen.. denna gång den verbala sorten. Det spelar väl ingen roll om hon säger det.. Det betyder egentligen bara att du bryr dig...

Hon blir bara frustrerad över att hon inte får som hon vill. Måste de alltid det? Barnen. Få som de vill? Är de vuxna och mogna att ta egna beslut i alla lägen? Nej. De är barn på väg in i vuxenlivet med allt vad det innebär. Hon behöver tydliga förebilder och trygga vuxna som står på sig och tar alla viktiga beslut. punkt.

Hon kommer att älska dig igen om ett par år...det vet du väl själv hur det var i den åldern? Om du vågar stå emot så kommer hon dessutom att respektera dig sen om ett par år. För alltid. För att du fanns där och hjälpte till att styra. Var vuxen.

Men om du nu misstänker att de ändå redan har sex. (det har de kanske, misste själv oskulden när jag var 15 år)...prata då med henne på allvar om vikten av att använda kondom. Prata till henne som den vuxna person som hon antagligen anser sig vara. Ansvarsfullt sex. Könssjukdomar och graviditet är ingen höjdare...

Våga vara en pinsam, dum, tjatig och töntig morsa!!! Det är ingen som ber dig att vara kompis med din dotter. Var bara hennes mamma. Det räcker. Hon är ett barn. Viktigast av allt. Hon är ditt barn. Ditt ansvar.

2007-12-31 @ 01:16:44
Postat av: Soffie

Tack jag kommer nog alltid känna mig som hon är mitt ansvar.Släpper man någonsin taget?
Självklart är jag hennes mamma och inte en kompis.

2008-01-01 @ 13:24:08
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Tenderee

Åh vad jag känner igen mig,jag har en 93:a som inte är kul att tas med just nu,har dock ingen kille,men en massa killkompisar(ellr nått)
Det är tufft att vara Mamma tille n tonårsdotter.
Vi får stå på oss!

2008-01-15 @ 22:53:27
URL: http://tenderee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0