Mina älskade systerbarn



image173......har jag träffat i helgen.

Å va goa de är och det är så roligt att träffas.
Lilla Elin är världens sångfågel hon är 2år och ser ut som världens lilla busfrö.Så goo så man vill bara krama henne hela tiden.Storasyster Agnes är en sån stor flicka redan,4år då blir man så stor.Hon är så duktig och så vacker så det gör ont i mosters hjärta.När man är 4 så vill man inte gärna kramas på det sättet man gör när man är yngre.I går så plötsligt kom hon bara fram till mig och gav mej en sån där underbar goo ,varm kram,helt spontant,gissa vem som fick dölja sina tårar!!För hur skulle det sett ut om moster störtjöt när hon gav mej en kram.Neej vissa saker måste man helt enkelt hålla inne med.
Jag är deras gudmor och det är jag stolt över att få vara.
Jag avskyr att bo så långt ifrån dem det känns som vi ses alldeles för sällan.Nu ska vi ses till Jul igen,eller kanske om en månad.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


image175

Så var det vintertid igen,
Men vintertid är faktiskt också normaltid - något vi fick 1 januari 1879.
jag tycker faktiskt att det är ganska förvirrande det här med en timme bak eller en timme fram.Givetvis vet jag ju åt vilket håll klockan ska flyttas men det är just det att få kroppen att fatta att den där timmen är fel eller rätt eller vad man nu ska säga.Det ska visst va det "normala" att vi har vintertid,alltså är sommartid onormal eller.....
Tumregeln gäller än: Sommartid - ställ fram klockan, utegrillen och utemöblerna. Vintertid - ställ tillbaka klockan, utegrillen och utemöblerna
Sommartiden infördes i Sverige 1980
Men jag kanske är dum i huvet för jag kan fortfarande inte fatta vitsen med detta.Det vore ju enklare att ha samma tid jämt tycker jag.Nu vart det ju mörkt redan kl.17 ikväll.Men hallååå det är väl ljuset vi behöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0