Ny karriär kanske

Nä tror inte det men jag har haft jättekul idag.
Har vikkat som musiklärare i mellanstadiet på en skola.
Nu är det så att jag sjunger hellre än bra men men jag fick iallafall med ungarna och det är ju huvudsaken.
Pippilåten sjörövarfabbe går alltid hem ialla åldrar har jag märkt.
Jag gjorde en övning med barna som de gillade skarpt.
De fick vika ett A4-papper i 4delar som de skulle skriva 1-4 i rutorna som blev.
Jag spelade upp 4 olika melodier som de skulle fundera vad de tänkte på när de hörde den aktuella låten,eller hur de kände sig så skulle de måla i rutorna.
Efteråt fick de sitta gruppvis och redovisa sina tankar.
Jag blandade friskt från olika musikgenrer, hårdrock(såklart eftersom jag är en gammal hårdrockare) trubadurlåt,barnvisa och schlager.
Den här övningen gick verkligen hem vill jag lova.Jag avslutade varje lektion med en tävling Så kan det låta där skrev jag en bokstav på tavlan så skulle lagen snabbt komma på en låt och sjunga den.WOW vad de hade kul och jag med

!!!image142

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0