Hösttankar

Jag tycker inte om hösten.image92
För många är hösten en skön och avkopplande tid,men inte för mej.
För mej är hösten känslan av att snart är det mörkt,mörkt ,mörkt, trist och kallt i flera månader.
I mitt nästa liv ska jag nog va en flyttfågel   image94   som flyttar sig  till värme och ljus.Undrar varför de vill hit till Sverige där aldrig vädret är som året innan.Ja vackert är det ju här men ändå.Det är nog för varmt i Afrika på sommaren för en liten fågelbebis!!!

Men men så länge det är soliga och vackra dagar så kan jag gilla hösten lite iallafall.
Men sen när November månad kommer då vill jag bara fly.
Så än är det iallafall 2månader kvar och ååå vad jag hoppas att det kan få va en solig och fin höst.Då blir jag inte lika trött.
Undrar varför jag aldrig har åkt bort i November till ett varmt land.Det ska jag fundera på ett tag.
Jag har gjort de flesta resorna i Maj,Juni eller Aug,sep.
Va knäppt att jag aldrig har varit borta då.
När jag va i SydAfrika så kom vi hem Allahelgonhelgen .Det är visst den enda resa jag gjort då.
Kanske är det att jag för det mesta brukar komma på att jag vill åka bort när mörkret kommer krypande och då har jag ju inga pengar.
Så är det nog.Sen när jag väl fått ihop till en resa då är jag framme i Maj och då orkar jag inte vänta ända in i November.Japp så är det nog*Fniss*guu va knäppt!!!
Nej sol och värme vill jag ha!!!image93

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0