Jag ar foralskad

.....................
I Sydney.Om man kan bli det alltsa i en stad.Det ar sa vackert har och manniskorna verkar vara sa lugna och trevliga,(det finns sakert tokar har med)
Australiensarna verkar klara sig pa en lon eller om fruarna jobbar halvtid,att ha barnen pa dagis ar mycket dyrt sa jobbar bada har man oftast en nanny eller aupair i manga fall.
Barnens skoldag ar 8,50-14,50
Jag och Nellie va inne i Sydney det tar ca.40 min.med taget fran North Turra Murra dar jag bor och nar man narmar sig city ser man det kanda Operahuset och Harbour bridge.Om man kunde stanna tiden vid vissa panoramas sa ar det en bild jag skulle vilja frysa.
Vi akte till Taronga Zoo med farjan och nere i hamnen Cirkular Quay sag vi Auboriginals som satt och spelade och showade.Nellie undrade varfor de va malade pa kroppen??
Det som jag undrade var varfor va inte barnen i skolan?
Taronga Zoo bjod pa otroliga upplevelser ,zoot ligger nog vackrast i hela varlden.Nellie har nu bekantat sig med kangarus som hon fick klappa.Vi akte linbana dar.
Vi har aven hunnit med otroliga strander som ar helt odsliga eftersom Australiensarna verkar vara ett fruset folk,Har har tempen legat runt 20-23 grader och vi har stott pa folk med dunjackor och mossa,ja ar det host sa ar det verkar de tycka!
Pa en strand dar vi var hade de Hajnat,kanns lite laskigt faktiskt.. Balmoral beach.
Vi strosade dar och samlade snackor.
Har aven badat fast det tyckte vi va kallt.
Vi har aven testat massor av olika lekparker och de ar mycket ordnade med massor av gronska runt dem.
I dag har vi varit i en helt otrolig nationalpark Ku -Rin-gai national park.Har var vi vid en marina och at fish and ships och beundrade utsikten,Guuu vilka batar det fanns har.
Vi passade pa att fara upp till en Kangurupark dar vi kunde se dessa djur pa narmare hall.Har fanns det massor av olika papegojsorter och en massa spindlar med.
Nar man ar ute och gar har i omradet dar vi bor sa flyger stora Kakaduor och andra papegojsorter omkring,spindlarna har blivit vardags syner for oss,fast vi har bara sett sanna som bor uppe i traden de bygger helt otroliga nat.
Jag och Nellie har inte lidit alls av Jet lagen trodde det skulle bli mycket jobbigt,ja vi far val igen det nar vi kommer hem.
Det borjar morkna redan vid 17 tiden och blir kolsvart vid 18tiden och stjarnorna lyser med otrolig styrka.Nellie la marke till att manen ser annorlunda ut.
Nu ska vi snart sova .
Om jag ej hade barn hemma som vantade pa mej skulle jag soka jobb har..
Kramar fran Nellie och Sofie DOWN UNDER!!!!

Kommentarer
Postat av: mulin

Åååå, jag vill åka dit!

2008-04-11 @ 10:19:54
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: ejmis

Låter härligt! =)

2008-04-11 @ 10:28:49
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: My

Nej nej inte alls avundsjuk :)
AÅÅÅÅ låter som ni har det underbart, gud så härligt!

2008-04-11 @ 13:13:19
URL: http://myilivet.blogg.se
Postat av: Anna

Jag vill oxå bli förälskad i Sidney... åh vad det låter underbart med allt där nere. Njut och ha det riktigt gott. Det är så kul att få vara med lite... :D

2008-04-11 @ 17:33:32
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Mia

Vad roligt att du loggar in och berättar lite medan ni fortfarande är kvar! Så då har ni varit på LunaPark???

2008-04-11 @ 19:41:03
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Cissi

Vad roligt det är att få vara med lite!
Njut och ha det gott!

2008-04-11 @ 21:35:52
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Annelie

Låter härligt. Berätta mer =)
Ha det underbart/kram

2008-04-11 @ 23:07:36
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0