Palm Beach,sydney

Vi har varit  till ett underbart stalle.
Palm Beach.
Palm Beach ar en forort till Sydney som ligger ca.4 mil fran Sydney centrum.Det ligger i det omradet som kallas for The Norhten beaches.Det ar en kuststracka med massa olika strander och det ar helt otroligt vad manga strander det finns har.
Manga har hajnat och det ar bra och stranderna ar bevakade av vakter.
Igar var det en kille uppe i Cairns Queensland som blev hajbiten,som tur var det en liten haj pa 1,5meter.Han klarade sig in till stranden.Men fyy va otackt.
Iallafall dar vi var sa sag vi ej nagra hajar och det va ingen hajvarning heller.
Det har stallet verkar vara typ Marsstrand pa vastkusten ett riktigt fint omrade med massa vackra hus.
Stranderna har avloser varandra och det som ar extra fint ar att det pa ena sidan ar riktiga surfstrander och pa den andra sidan av halvon ar det som en lagun sa dar gar det inga vagor.
Pelikaner ar ingen ovanlig syn har.
De olika stranderna  har heter ;Avalon beach,Whalebeach,Pittwater,Clareville.
Pa somrarna har kan man fa se manga rika kandisar som dras till detta vackra.
Det var riktiga serpentinvagar som vi akte pa med otroliga vyer.





Jag och Nellie har varit inne i Sydney igen,far nog aldrig nog av denna stad.
Vi akte till Town Hall som ar en stor tagstation,har hamnade vi i ett jattestort kopcentra, Queen Victoria building.Det har ar en stor byggnad i 4 vaningar som byggdes slutet pa 1800-talet.Har finna alla mojliga butiker och min dotter och min mamma skulle alska detta stalle!!!
Vi gick till Hyde Park som absolut inte kan mata sig med sin namne i London.men tank vad harligt det ar med parker mitt i en 4miljonstad.

Har gick vi in i en underbar Katedral St.Marys
Lite komiskt var det for de holl pa att renovera hela kyrkan sa mitt i allt borrande satt folk och bad"fniss"
Vi va pa museum Australian Museum vi  kolla in en dinosarieutstallning till Nellies gladje.Den har utstallningen har varit uppsatt i London.Men jag ska ju alltid ga mot strommen,jag gilla en utstallning som handlade om Auburiginals.Den va bara jattebra!!!
Nellie va helt tokig i dessa skelett som va sa stora.En tand va lika stor som Nellies arm.
Guuu vilka skelett.
Fast ga ej hit nar barnen i Sydney har hostlov.herregud va folk.Sen finns det ju alltid idioter som gar pa utstallningar knepiga manniskor som ar varre en ungar de ska minsann alltid sta ivagen.
Ja dessa stoter man pa var man an ar i varlden.
 Nellie va nojd hon fick se sina dinosarier.
Idag har det varit en trakig dag det har regnat hela tiden och fuktigt blir det 22grader.
Vad gor man da????
Jo aker till ett stort shoppingcentra i Hornsby 6vaningar hogt.Jag hatar shopping men det va ju battre an att vara ute.Kopte en jattefin fleece till Nellie for 10dollar runt 60kr.


Lite prisuppgifter

6Victoria bitter beer kostar 15dolla ca.75kr
bensinen kostar ca.8,50kronor
16 Tamponger kostar 15kronor

Imorgon ska vi bege oss ner efter den sodra kusten av New Soth Wales till ett stalle som heter Nowra.
Vi ska stanna dar i 3dagar.
Vi ska aka den underbart vackra Pacific road och det ska visst vara en otroligt vacker vag.

Kraam till er alla
Soffie&Nellie DOWN UNDER klockan ar nu 20,30 pa kvallen sa GODNATT!!!!


Kommentarer
Postat av: My

Uuunderbart! Blir så sugen då jag sitter och halvfryser i stolen på altanen :) Ha det bäst!

2008-04-18 @ 13:48:26
URL: http://myilivet.blogg.se
Postat av: Malin

Ha ha....jag vet hur det är.... Man saknar verkligen "skrivandet"! När kommer du hem?
Ha det bäst!

2008-04-18 @ 15:42:43
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja du verkar ju inte direkt må dåligt..och jag får tacka för att jag tillhör en favvoblogga!

Ha det fortsatt underbart..avundsjuk...jag?? inte då..haha

2008-04-18 @ 17:21:22
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Pialotta

Vad underbart ni har det.. vi har ömsom sol ömsom regn här, men det lovas varmt och soligt 10-15 grader sändag, måndag, tisdag.. nu kommer värmen på riktigt här oxså.
Ha det bäst och sola med förnuft.
Kramar

2008-04-18 @ 19:03:15
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anna

Men vad roligt detta är...jag suger i mig allt. Så härligt ni har man blir ju helt vild o bara vill åka. Kul med prisjämnförelserna. Tack för att du delar med dig.

2008-04-18 @ 19:34:39
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Dikesgrisen

Vad härligt att läsa att ni har det bra!!!
Jag känner att jag börjar längta till Thailand där jag ska jobba i två veckor i juli...

Hej...

2008-04-18 @ 20:10:30
URL: http://dikesgrisen.blogg.se
Postat av: Lina

Jaa vi e kanonnöjda med skorna, verkligen. Gud vilka fina bilder! Låter som du har det bra där borta :P

kram

2008-04-18 @ 21:27:51
URL: http://ninninusens.blogg.se
Postat av: Marie

Det var roligt att få höra ifrån dig. Datorernas fantastiska värld... Jag blir lika "sjuk" varje gång jag går in här..jag börjar få "bortlängtan" tror jag..ha det så gott...

2008-04-19 @ 12:46:43
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: karin

mmm jag saknar dig...

2008-04-19 @ 22:29:43
Postat av: petra

hejsan igen, nu har du varit bort två veckor av tre. tiden rusar iväg och vi med den.
det. det kanske får bli en tock däringa resa te landet på anre sian. du vet, en vell ju få öppleve endel enna en gå te hemlen.
du verker ha de gött med sol fian ständer öl och bra fölk att umgås me. Vi längter efter dig och höppes att vi ses snart efter att du anlänt hem.
Njut av sista vecka denna gång
kram petra oc barna

2008-04-20 @ 14:03:27
Postat av: petra

du jag har ju redan berättat att hajarna är farliga 1,5 meter de är ju lika "stora " som jag då......
tänk att de har vassa tänder också....huh låter och de som är ännu större då huuhhh riktigt ruskigt med att bli biten av en haj.
petra

2008-04-20 @ 14:09:49
Postat av: Pernilla

Suck, va skönt det ser ut att vara.
Palm Beach, är det inte där alla kändisar håller till? Alla och alla, men några har jag nog läst om.
/P

2008-04-20 @ 20:03:39
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj vad ni får uppleva mycket! Låter hur härligt som helst. Låter så härligt med alla trevliga harmoniska människor, här hemma är det lite för mycket stress o press.

2008-04-21 @ 19:23:37
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Cissi

Vilken resa ni är på! Tur det finns datorer så vi får hänga med på en sväng.
Tack för att du delar med dig!

2008-04-21 @ 20:28:41
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: britten

å så härligt ni har det och så roligt att läsa...det känns så märkligt på nåt vis att du är sååååå långt borta..hoppas ni får det fortsatt bra / kram

2008-04-21 @ 21:25:01
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0