Utmaning

Kopiera nedanstående inlägg i din blogg och byt dina svar...
P.s ta med allt nedanstående!!!! inte bara utmaningen!!!
från merry crhistmas bilden ner till utmana dina bloggvänner=)
********************************************************************



Blondiies Lilla Jullista för Sveriges Bloggare
Blondiie har gjort en egen liten jullista som jag oxå varit med i! Var med du oxå!
Jag hittade listan på Blondiies sida.
När du gjort utmaningen på din blogg, svara då i min gästbok så jag kan kolla dina svar samt gå till Blondiies jullista och tala om att du gjort den så vi ser hur många man kan sprida en lista till genom ETT inlägg! Skriv i inlägget du gjort den samt din adress eller nått annat skoj =D Tror ni 100 personer gör den? Det återstår att se!!!

Har du köpt en chokladkalender?

Japp en till Nellie,fast hon har två för hon fick en av mormor med,


Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

NEJ!!!!
fast jag skulle gjort det om det va min för en ynklig sån bit är ju ingenting;O)
..
Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

japp är helt klar med em


Till vem är det svårast att köpa till?

inte någon


Dricker du alkoholfri glögg?

Ja, den är god


Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

När stressar jag inte???

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?

1


Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Trolltider

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?

kommer inte på nån


Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Jag och barnen
Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
vi har aldrig haft en julgran

Plastgran eller äkta
0


Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Båda två, jag är som ett barn på jul,

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

skulle gärna åkt bort över jul har alltid varit en dröm men det är ju svindyrt med resor då,

Känner du någon julstämning nu?

Ja lite, men lite vitt skulle hjälp till.


När kom din julstämning?
har bara haft litegrann då vi var på julmarknaden i Alster

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
nån dag innan 1:a advent!!

När julpyntar man?
tredje advent kommer tomtarna fram

Skickar du julkort?
ja det är jättekul

Vilken senap till skinkan?
Jonnys och den grova slotts

Viktigaste på julbordet?
korv, köttbullar och skinka,julmust, sill,sillröran,jansson
Julmusik jag inte kan vara utan?
älskar Bony Ms Marys boychild

Världens bästa jullåt?
Merry christmas everyone

Julknäcke eller vörtbröd?
Vörtbröd

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
knäck och ischoklad....
ja vi gör dem

Vilka traditioner har ni?

Kalle 15.00
Äta
Tomten kommer

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Slå in själv, 


 


5 Fördelar med julen enligt mig:

  • julmys med familjen
  • Ledigt
  • Julpynt och granar och stakar och ljus och allt möjligt vackert,
  • Julmust och pepparkakor
  • Barnens förväntning och spänning men mest MINA PAKET!!!!

3 Nackdelar med julen enligt Fröken mig:

  • Köphysterin
  • varför börjar julen tidigare år för år
  • Vuxna som super och som inte förstår att julen är för barnen!!!!!! 



Alla som läser denna skall anta utmaningen i den mån man vill =)
Utmana sen dina bloggvänner!!!

Kommentarer
Postat av: Carina

Har också fått den från Blondie och gjort den,

skoj att läsa dina svar!

Ser att du också gillar paket :-)

2008-12-10 @ 20:30:46
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

Hejje!!! ååå va rolitg du vra med å gjorde den! alltid kul att se andras svar!!!!

hoppas du fr en underbar jul iaf!!!

å ha en superfin kväl nu!!!!

kramis

2008-12-10 @ 20:47:45
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att läsa vad du gillar

kram P

2008-12-10 @ 20:50:13
Postat av: sivan

jätteroligt att se vad du tycker om,

2008-12-10 @ 20:50:45
Postat av: ulf

men va bra och rolig lista,

2008-12-10 @ 20:51:10
Postat av: Mia

Det var en kul grej, kanske jag tar mig an den i morron när jag är ledig...förhoppningsvis kan jag tänka då! ;-))

2008-12-10 @ 21:33:09
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Den där kanske jag gör i morgon eller i helgen. :)

Roligt att läsa dina svar.

Kram!

2008-12-11 @ 19:10:05
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anette Olsson

Hej! Jag har gjort denna jul-utmaning på min blogg! Kram

2008-12-16 @ 21:20:07
URL: http://olssonfamily.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0