ord från en 3åring

Min Nellie har börjat använda ord som hon inte har en aning om vad de betyder för något.
Häromdagen var mormor och morfar här på fika då sa hon:
Mormor jag tycker du är tråkig!
-Jaha det va ju inget bra.sa mormor
som hade lekt precis allt som Nellie ville
Jag frågade :-
Men varför är mormor tråkig?
-Jo jag älskar mormor och hon är den bästa som finns ,fast tråkig är hon förstår du!

Igår när hon hade badat sa hon:
Jag tycker du är pinsam mamma.
-Vad har jag gjort då.
-Jo du badar mej väldigt pinsamt.

-Jag tycker den här tröjan är pinsam för den är så snygg.
Menar du att den är fin?
Sa jag
-
Nej den är ju snygg pinsam fattar du väl.

Idag sa hon när vi skulle ut om hennes nya jacka:
Den jackan vill jag inte ha för den är så snygg.
Men Nellie :sa jag .tycker du den är fin?
Nej snygg sa jag ju,så jag vill inte ha den.
Men snygg och fin är ju nästan samma sak.
förklarade jag för henne.
Nej den är bara snygg på låtsas och jag ska inte ha den




                                                                  image271

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0