Boktips

                                                                         DAGAR KVAR TILL RESA:19
"Starkare än hatet" av Tim Guenard
Jag håller på att läsa den boken nu.Den är skrämmande och läskig.
Påminner lite om "Pojken som kallades Det"
Jag kan inte förstå att man kan behandla barn på det här viset.Han skriver lite hackigt och gärna i talspråk men boken är mycket bra!
image507

Tim överlever sin miserabla barndom tack vare sin dröm: en dag ska han hämnas dem som misshandlat honom. Men är hatet starkast av allt? Denna sanna berättelse påminner på många sätt om Pojken som kallades det, men med en viktig skillnad: det är först när Tim upptäcker att ensam inte är stark som hans liv kan förändras.

Tim Guénard bor tillsammans med sin fru och fyra barn i närheten av Lourdes i Frankrike. Familjen tar emot unga människor med problem och Tim är också biodlare. Sedan hans självbiografi kom ut i Frankrike 1999 har han blivit en mycket eftersökt talare, både i sitt hemland och utomlands. Hans tv-framträdanden har fått stor respons runtom i Europa.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Igår såg jag och min stora dotter på en riktig rysare på kanal 3
Hide and seek
guuu va spännande den va riktigt läskig.
Vissa lekar är otäckare än andra... Hide and Seek är en gastkramande thriller om en flicka (Dakota Fanning) som efter sin mammas död drar sig undan från omvärlden och skapar en ond låtsasvän. Hennes pappa, spelad av Robert De Niro, försöker desperat nå fram till sin dotter men märker sakta att det kanske inte rör sig om ett barns fantasier utan någonting långt mer skrämmande...
Kan bara säga om ni har missat den så går och hyr den!!!
Robert De Niro spelar så himla bra!
image508

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Måste bara berätta att här har vintern kommit tillbaka inatt snöade det för fullt och nu är det minusgrader så nu är det pulkaåkning som gäller.Jag hoppas verkligen att det smälter bort snart trots att min lilla dotter är jättegla' över all snö!
image509

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, för barnens skull är det ju kul med snö, men nääää...nu får det bli vår! Lyckliga du som får lämna det här gråa, trista snart...*L*

2008-03-17 @ 18:47:32
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Carina

En sån där bok som jag inte klarar av att läsa,
mår så väldans dåligt av den typen av böcker
att jag tyvärr måste avstå dem!

2008-03-17 @ 18:59:41
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Malin

Visst är allt hemskt!! Att det är fullt med snö och is, och jag som har övergående magsjuka? Blä! Men tack för tanken! Det värmer att någon tycker lite synd om mig, hihi... Ha en fortsatt trevlig kväll!

2008-03-17 @ 19:29:45
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se
Postat av: Marie

Där har jag nog min kinkigaste sida...jag kan inte läsa eller titta på läskiga böcker/filmer...urtöntigt tycker jag själv...det hjälper inte ens att jag intalar mig att det inte är på riktigt. Jag är som barnen...kan inte sova sedan..;-))). Ha det fint!

2008-03-17 @ 19:59:43
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Filmen ska jag absolut se.Mina föräldrar är i Kata Beach nu,de trivs så bra där.Tredje gången de är just i Kata.
Ha det bra/Anna-Carin

2008-03-17 @ 20:18:36
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Ulla

Hoppas du haft en bra dag.

2008-03-17 @ 20:34:43
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Dikesgrisen

Jag var också i Turkiet i maj förra året... Vi hade lite molnigt på första dagens eftermiddag sen var det full kraft från solen och inte ett moln på himmlen!
Urskönt och barnen njöt varje dag och Oskar fick fira sin 9-års dag där!
Vilken grej när Bamse och hans vänner hurrade och grattade honom inför en hel restaurang!!!

2008-03-17 @ 21:02:21
URL: http://dikesgrisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0