Vaginadagen...............+Sommartid

Jag höll på att sätta maten i halsen när de sa att det var Vaginadagen idag.Men jo det är faktiskt sant.Så idag alla tjejer  ta väl hand om din lilla vagina på bästa sätt eller varför inte låta gubben sköta om den idag(om det finns nån hemma såklart)*fniss*

Fakta om Vaginadagen
Vaginadagen eller V-Day startade 1998 i New York, då en rörelse tog form kring Eve Ensler och hennes pjäs Vaginamonologerna. V-Day-rörelsens mål är att uppmärksamma och stoppa våldet mot kvinnor alla former. 2008 hålls V-Day på omkring 3 400 platser världen runt.
 
Idag i Stockholm kan man gå på "muffverkstad" workshops,utställning av avgjutna vaginor*hm*
Lördagen den 29 mars, klockan 13-22.

VAR: Teater Pero, Sveavägen 114, som ligger i korsningen Sveavägen/Odengatan.

image567

Inatt blir det sommar, åtminstone om man kollar i kalendern. Sommartid innebär som alltid att man måste komma ihåg att ställa om sina klockor.Inatt försvinner den timmen vi fick extra i höst.Alltså klockan 2 flyttas tiden till klockan 3.Sommartid infördes för att bättre ta vara på dygnets ljusa timmar.
Dessutom kan man spara energi genom att slippa ha belysning tänd så länge
image561

Sommartid innebär att lokal tid justeras fram (vanligtvis en timme) under en del av året för att bättre nyttja den ljusa delen av dygnet under sommaren.

Sommartid används i omkring 70 länder runt om i världen, mer än hälften av dem i Europa.
Sommartid infördes i Sverige 1980 men den började användes första gången sommaren 1916 i Tyskland

image563DAGAR KVAR TILL RESA 7image564

image566


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Finns det det en sådan dag också....*fniss*
Det hade jag ingen aning om :-D

Tack för påminnelsen om att ställa om klockan inatt. Det har hänt flera gånger att jag glömt det.
Så det är bra att jag påminns om detta på mina bloggpromenader.
Ha en bra fortsatt dag.
Kram

2008-03-29 @ 17:53:33
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Marie

Hahaha...vaginadagen, det hade jag inte hört tidigare. Det låter ganska roligt men har tydligen en mycket allvarligare innebörd. Däremot gillar jag faktiskt inte namnet...ingenting som jag direkt tycker "höjer" kvinnan..

Jag önskar dig en riktigt trevlig lördagskväll. Själv ska jag nog titta på körslaget, tror jag... ;-)

2008-03-29 @ 18:55:47
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Margaretha

Vaginadagen.....muffverkstad....nej jag tror jag passar....Vad skulle den manliga motsvarigheten heta....jag bävar för svaret hihihi
Kram
Margaretha

2008-03-29 @ 19:20:52
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Anna

Himmel vad det finns dagar för allt numer. Muffverkstad... Ha ha. Vilken tur att jag titade in här..hade helt glömt det där med tiden. Ja nu åker du snart. Lyckliga du.

2008-03-29 @ 20:18:49
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: pej

Tur att jag läste fin blogg. Hade glömt att klockan ska ställas fram inatt. Vi pratade om det förut men nu hade jag glömt det igen...

Hoppas du har en bra kväll!

2008-03-29 @ 21:03:29
URL: http://pbme.blogg.se
Postat av: anneli

ha, ha,ha...så passande det blev med min SPA-kväll ;) 7 dagar kvar till serious Sommartid!!!! Jag gläds med dig!

2008-03-29 @ 22:53:09
URL: http://www.nygamlajag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0