Hallå


Nu är min bloggsemester och mitt sommarlov slut.På fredag börjar jag jobba igen och barnen börjar skolan nästa torsdag.
Min sommar har varit härlig och jag har hunnit med att göra det som jag hade tänkt.Nu blev ju inte den svenska sommaren den bästa vädermässigt men det har varit bra ändå .
Jag och Nellie och pappan åkte till Spanien på midsommarafton,vi startade i Barcelona.När vi åkte från Karlstad var det 11grader och regn och vi landade i solsken och 26 grader.
 
Dagen efter åkte vi till en by som ligger ca. 6mil norr om Barcelona-Malgrat de mar. Här stannade vi i 5 dagar,Det här var en mysig by med en gammal del,där vi hyrde en lägenhet )och en nyare del där de flesta turister höll till.
Medelhavet bjöd på 23 gradigt vatten så vi hade inget att klaga på,jo en grej en miss var att det inte fanns AC på rummet men det gick bra ändå vi ordnade korsdrag så vi kunde sova gott på nätterna.
 
Malgrat de mar hade en nästan mil lång sandstrand där vi tillbringade våra dagar.Små mysiga gränder där man kunde strosa omkring,små fina parker där små gröna papegojor skränade och flög omkring.Vi handla en del av vår mat i slakteriet och i den mysiga frukt och grönsaksaffären,
 
För varje dag som gick blev det varmare i Sverige frös folk och i Spanien blev det en värmebölja som är ovanlig för den här tiden på sommaren.Redan efter dag 5 så steg temperaturen över 30 grader som varmast hade vi 42 i skuggan.Då är det för varmt ,men att sitta under ett parasoll och läsa och bada mycket går det med😀
Vi ålte vidare till Costa brava kusten och den mysiga byn Tossa de mar där vi har varit förut.här stannade vi i 10 dagar och hälsade på bekanta som vi lärt känna där och mötte upp våra engelska vänner som vi har träffat varje år vi är där.
Vi återvände till Barcelona där vi stannade en dag innan vi åkte hem till Sverige.
Hemma i Sverige har jag tagit vara på de stackars soltimmar som varit,varit ute på sjön ,läst massor av böcker och bara slappat,jag hann med ett besök på Orust hos min syster med.
Hur har er sommar varit?

 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

W

2015-08-12 @ 04:19:33
Postat av: Znogge

Urusel för att svara rakt på sak. Först dog min mamma och fyra dagar senare en nära släkting. Men våra dagar på Irland var fina.

Kram

2015-08-12 @ 06:33:49
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Pernilla

Ett smart drag att åka iväg. Sommaren på Gotland har varit solig men blåsig och kall. Inte många timmar som tillbringats på stranden i år.
Nu njuter ivi av den sista semesterveckan.
/P

2015-08-12 @ 07:19:31
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Låter som en riktigt perfekt sommar (bortsett från lite bakslag med det svenska sommarvädret...) :-)

Här har vi haft det bra, men med min skytteltrafik in och ut på sjukan så har jag blivit lite bunden vid att stanna här i stan. En sväng runt Andalucia och Extremadura har vi dock hunnit med. I hemskevärmen... ;-)

2015-08-12 @ 10:02:57
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: mammakero

Vad skönt att ha en härlig sommar med sej i bagaget då du börjar jobba snart!

2015-08-12 @ 15:32:34
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Linda / CandyGirl

men så skönt ni haft det.... då är du laddad för en ny termin.

2015-08-13 @ 16:05:31
URL: http://www.candygirl.nu/
Postat av: Lotta

Välkommen tillbaka! Härligt du haft det! Jag har jobbat hela sommaren men haft det mycket bra ändå. Mitt underbara väntar ju på mig i oktober,
Fina foto du bjuder på :-)

Ha en bra fredag!
Ps...blir det någon fräckis idag?

Kram

2015-08-13 @ 23:51:16
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Marie

Vilken härlig sommar du haft.
Tossa del mar har besökte vi förra året när vi var till Barcelona. Mysigt ställe.
Vi har haft en skön sommar. Gått gör fort bara. 3 veckor I Torrevieja i underbar värme.
Världens finaste bröllop har vi oxå varit på.
Nu har jag jobbat en vecka och längtar redan efter nästa semester.

2015-08-16 @ 16:14:39
URL: http://minatankarochord.wordpress.com
Postat av: Gubben

Kan inta klaga på mina veckor. Sol och bra väder, visst har det blåst en del dagar men har och har det härligt.

2015-08-17 @ 08:00:17
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Ami

Härligt att ni fick lite sommar i alla fall....För den svenska har inte alls varit pålitlig i år :(
Vi var under många år i Lloret de mar och besökte då också Tossa del mar...Jättefint där :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0