Vädret igen

Nu har de lovat att imorrn kommer högtrycket svepande in över Sverige.
Jag tror nästan att jag tror dem för det kändes varmare nu på kvällen.
Å vad jag vill ligga vid en strand imorrn.....
Ska vikka på en skola i två veckor från.tisdag nästa vecka.Så please ge mig lite solsken som jag kan leva på i höst..............................
Kom att tänka på en sak att  Sol och solsken finns egentligen i alla väder, om inte annat så ovan molnen. Solsken är således egentligen bara ett uttryck för mindre molnighet.Så kanske jag ska tänka varje gång jag ser dessa hemska moln som täcker solen!
Så i mitt nästa liv ska jag se till att bli pilot;O)

image41Så här skriver SMHI om Solen::

Soligt

Solen skiner från en klar eller näst intill molnfri himmel.

Solen dominerar

Endast kortvarigt döljer sig solen bakom ett moln.
Övervägande soligtSamma sak som solen dominerar.

Ganska soligt

En aning mer moln än när solen dominerar, men det går bra att njuta av solen om man vill det.

Vackert väder

Ungefär som ganska soligt, men det bör även vara rätt svag vind.

En del sol

Lika med växlande molnighet.

En del solchanser

Lite sämre än växlande molnighet, men man väntar inte förgäves på att solen ska komma fram en stund eller flera.

Solglimtar

Solen kikar fram då och då, men det är ändå molnigt.

Soldis

Solen skiner igenom tunna slöjmoln eller genom disig luft.

                                                 

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Oj så många böcker Du läst Sofie !



Ändå bara en bråkdel där 2007, har Du räknat in dem alla.Jag brukar läsa även på min egen blogg i den allra första början.

Så annorlunda man skrev då mot nu.Nellie var tre år.Då är hon åtta nu då.Som mitt yngsta barnbarn, han blir det 13/7.

Ha en fin dag med alla Dina barn och böcker



kram Mi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0