Sladdis

Guu va jag älskar min lilla unge.Ja självklart älskar jag alla tre jag har men de stora blir det ju inte samma sak med.
När Nellie säger:Å vad du är fin min mamma!När man slår upp ögonen och känner sig hur hemsk som helst.
Att få ett litet sladdbarn när man började sin karriär som mamma vid 24 och den lilla sladdisen kom vid 35 det är så himla roligt.Man får en helt annan babysyn.
När jag va yngre och fick barn så fick vi lillebror med 1år och 4mån emellan.Det va en väldigt intensiv period.
Sen när Nellie kom då har jag fått ett helt annat livsperspektiv.Kanske mammor känner så som får barn lite senare i livet.Att det verkligen är en gåva att få barn.
Det knepiga är att jag på nått sätt tar tillvara på tiden med Nellie på ett annat sätt än jag tycker att jag gjorde med de andra två.Fast kanske jag har glömt att det kändes så då med.
kanske beror det på att jag är mognare nu än då.
Att få en sladdis är ju självklart en omtumlande händelse även för syskon.
Mina två äldre avgudar sin lillasyster.Bortskämd?Kan hon bli annat än två storasyskon som älskar henne så himla mycket.Fast kan man bli bortkämd på kärlek??
Storasyster säger att Nellie är världens mest bortkämda unge.
I höstas passade storasyster Nellie en hel dag när jag jobbade.Å vad mysigt de hade det.Gick på bibblan ihop käkade lunch och lekte.Gissa vem som var världens lyckligaste lillasyster då.?
Ibland hämtar storasyskonen Nellie på dagis och då går Nellie runt hela dagen och säger till barnen och fröknarna:Idag kommer storebror/syster och hämtar mej,ÅÅ vad gla jag är då!
Jag älskar mina ungar!!!
image213

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0