Tonårstjejer

ÅÅ hjälp mej nån.

image249

Va man verkligen så himla fnissig och pratade så högt.
J har sina två bästa kompisar här och de satt nyss och spela Scattegories ett helstolligt spel å Jisses vad de låter.
Men roligt har de fast flamsiga så det låter som det är minst 10pers i hennes rum.
Fast jag får väl vara glad så länge de vill va hos mej.


image250

Hittade den här tonårsdikten hos( http://www.geocities.com/the_countess_2000/dikt.htm )

Låt mig få vara en trotsig tonåring,

Jag kommer snart att bli vuxen.

Låt mig få skrika och springa min väg,

Jag kommer att återvända.

Låt mig få hitta min egen väg,

jag kommer ändå att söka.

Låt mig få snubbla,

Jag kommer att resa mig.

Låt mig få deppa och vara sur,

Jag kommer att bli glad igen.

Låt mig få hitta mitt eget liv,

Jag kommer ändå att lämna er snart.

Låt mig få ha hemligheter,

Jag kommer att berätta dem sen.

Låt mig inte bli sårad,

jag litar ju på er.

Låt mig få prata när jag behöver,

jag klarar inte det här själv.

Låt mig få gå när jag är redo

men släpp mig inte helt.

Låt mig få komma igen och vara liten,

Jag vill inte alltid vara stor.

                                                                                                                Lisa 17 år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0