Mumsig Ischokladpaj

Det här va så himla gott

image177

Mördeg:
3dl.Vetemjöl
2msk socker
100g.smör
1äggula
2msk.kallt vatten

Fyllning
100g.kokosfett
200g.mörk (70%)eller ljus choklad

Garnering
Silverkulor eller dekorations hjärtan (Santa Maria)

Ugnen 200*

1* Sätt på ugnen 200* Blanda mjöl och socker och tillsätt smöret i klickar.Hacka samman allt till en grynig massa.
2*Tillsätt äggulan och vattnet och arbeta snabbt ihop till en deg.Tryck ut allt i en form med löstagbar kant.
3* Picka botten med en gaffel.Grädda i 20min i mitten av ugnen.Låt svalna
4* Smält kokosfettet i en kastrull på låg värme och ha i chokladen som är finhackad.
Häll blandningen i pajskalet.Låt svalna och garnera med silverkulor eller hjärtan.

Jag serverade mandarinhalvor och vaniljvisp.

Kan bara säga mmmm. va gott det va.

För fler tips kolla in www.ogon.nu



Kommentarer
Postat av: Helena

Ser ju jättegott ut! Måste jag prova någon dag, tack för tipset!

2007-10-29 @ 22:03:29
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: petra

hmmmm
det här ser hur gott ut som helst, men frågan är hur gott det är för min övervikt????
måste iallafall pröva denna kaka.
moooooommmmmmssssiiiggggtt....!!!!!!
kram petra

2007-10-31 @ 22:29:06
Postat av: Mia

TACK!
Jag har letat som en galning in mina receptgömmor efter receptet på ischokladpaj, så föreslog min dotter att jag skulle söka på internet och där fanns du som en räddande ängel! En riktigt God Jul till dig!

Mia

2007-12-21 @ 13:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0