Vädrets makter

spelade mej ett spratt inatt.
Så jag fick inte se månförmörkelsen.
Visst är det stolligt i flera nätter har månen visat upp sig stor och fin mot en stjärnklar himmel men inte nu när det äntligen händer en månförmörkelse nästa är visst inte förrns om två år,nej då blir det dimma och helmulet!

 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=744751  Det var nog tyvärr inte många i vårt avlånga land som kunde se detta fenomen.


^~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 Å ..... hörde på radion idag att Stieg Larssons Milleniumböcker man nu har börjat spela in  filmerna
.Dessa tre böcker sträckläste jag i somras och jag kan säga att det är nog bland det bästa jag har läst. Men kommer de att lyckas med filmerna.

Filmatiseringen görs av den danske regissören Niels Arden Oplev. Han har tidigare bland annat regisserat Mordkommissionen.

Första filmen, MÄN SOM HATAR KVINNOR, kommer att få biopremiär i hela Norden  den 30 januari 2009.
och de kommande två filmerna, som baseras på böckerna FLICKAN SOM LEKTE MED ELDEN och LUFTSLOTTET SOM SPRÄNGDES, kommer att visas på SVT och distribueras på DVD.

Rollerna::
Noomi Rapace - Lisbeth Salander
Mikael Nyqvist - Mikael Blomkvist
Andra roller har dessa skådespelare fått!
Lena Endre, Sven-Bertil Taube, Peter Haber, Peter Andersson, Marika Lagercrantz, Ingvar Hirdwall, Annika Hallin, Sofia Ledarp, David Dencik, Björn Granath och Thomas Köhler

image433

Nu ska jag baka Kärleksmums till mina jobbarkompisar för det är min tur att ta med fika imorrn!!!

image434

Kommentarer
Postat av: Christel

Jag hade tänkt se det men inte katten vaknade jag...sover just nu som en stock
Kakan ser god ut :D

2008-02-21 @ 18:24:12
URL: http://kottenliv.blogg.se
Postat av: ejmis

Svar: Vi tar en hel frusen köttbit, nöt eller älg, och lägger i ugnen på ca 100 grader, beräknar ca 12 timar i ugnen/kilo. När köttet är klart ska det ligga i lag och det är såklart lagen som gör den goda smaken.
Vi brukar ha vatten, grovsalt, lagerblad, svartpeppar, kryddpeppar, rödvin, lök, ja allt man tycker är gott =)
Minst 12 timmar i lagen, gärna längre...mums!!

2008-02-21 @ 18:24:26
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Ankii

ja :) hihi
kärleksmums är gott gott gott gott! :D

2008-02-21 @ 19:09:54
URL: http://ankaans.blogg.se
Postat av: Pernilla

Gud så gott! De ser jättesmarriga ut.
/P

2008-02-21 @ 20:59:24
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0