Borrelia

Det har min systerdotter fått.
Mosters lilla goa tjej hon är bara 2år.
Har aldrig hört talas om att man kan få det på vintern men Borelia kan visst ligga i kroppem 90 dagar innan man märker av det.
Nu har hon fått Penicillin och är redan piggare som tur är.
Så nu hoppas jag att det verkligen försvinner.


http://www.vardguiden.se/Article.asp?Articleid=3084

Borrelia är en infektion som sprids av fästingar. Första tecknet på infektionen är en rodnad på huden som kan bli ringformad.
Titta alltid noga på kroppen om du är i områden där fästingar är vanliga.
 Om du hittar en fästing på kroppen bör du ta bort den så snabbt som möjligt. Sök vård om du misstänker borrelia.
Hudrodnaden visar sig oftast en till fyra veckor efter bettet och blir minst fem centimeter i diameter.
Efter en tid breder den ut sig och bleknar ofta i mitten så att rodnaden blir ringformad.
Borrelia behandlas i första hand med antibiotika

image292

Kommentarer
Postat av: Sabine

Usch vad jobbigt!
Min farmor har borelia varje sommar typ..

2008-01-08 @ 22:57:52
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Ulla

Min brorson har oxå haft borrelia, men med pencillin så gick det fort över.

2008-01-09 @ 07:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0