Strandfolk

Guuu va det är roligt att kolla in folk på stränder.Det finns alla sorters folk och det härliga är att det verkar som hämningar släpps när värmen kommer,det finns alla möjliga sorters folk på en badstrand,tjocka smala,normala,spinkiga,mm
så har man tråkigt en dag ska man ge sig ut på en fullproppad badstrand å bara kolla in folk
kan tänka mej de har lika roligt att kolla in mej som jag har när jag kollar in dem,
Jag har kommit på att det finns olika sorters strandfolk:

1:Bosättaren
det är hon som helst ska bo där på stranden
har gärna med sig ett parasoll till barnen och kylväskan och de kläder som ej använts ska stå där under
ett ursnyggt strandlakan som helst täcker halva stranden så att alla får plats där på,givetvis är det ett speciellt strandtäcke under parasollet
Har med sig hembakat i sin trendigt stora kylväska,som gärna rymmer en tre-rätters middag
flera olika snygga bikinis som bytes så fort hon har badat så hon ej blir kall och får blåskatarr
fixar och dolar till alla så att alla har det bra
en inbunden bok med särskilt fodral som ser till att det ej blir sandigt
mängder med handdukar,badleksaker,sololjor för alla väder mm.
gärna snygga nyinköpta brassestolar en för varje familjemedlem

2:Bohemen
en skitig handduk och i bästa fall nåt att dricka i en plastflaska, i en plastpåse,
ungarna springer vind för våg förhoppningsvis är det nån annan som ser till dem,
ofta har dessa personer massor av ungar som gärna hamnar på andras rivirer där de tar sig en godbit kaka eller mat
dessa är ungar är oftast de ungar som skvätter och skriker mest när de badar
tjatar och pratar med alla folk och gärna stör medans föräldern är upptagen med sin mobil eller solar i godan ro

3:Trendisen
Har inga barn och hamnar sällan på dessa stränder
snygga bikinis,kroppar,badbyxor
har med sig en liten snygg kylväska där salladen och dryck finns
om de mot förmodan hamnar på en sån här badstrand ligger de oftast långt ifrån allt stoj,på så sätt måste de visa upp sina solariesnygga vältränade kroppar när de ska ta sig ett dopp.

4:Ungdomar
Har med sig det minsta möjliga,oftast en handduk i en påse och en flaska med dryck som oftast glöms bort i värmen,
badar länge så de gärna glömmer vart de hade sina grejer
det är oftast dessa folk som klagar på huvudvärk och sover i minst ett dygn efter sin upplevelse på stranden
om de har med sig något att äta så är det oftast nån snäll mamma som gjort iordning  det,ibland äts det upp innan personen nåt fram till stranden

 5: Normalisen
Har med sig lagomt mycket grejer
Barnen har en egen väska där alla spadar,hinkar mm får plats
Barnen är väluppfostrade och går aldrig iväg utan mamma
,är de själva i vattnet sitter oftast mamman nära med sin brassestol
Har med sig mat så det räcker till alla
ibland hembakat(om inte tonåringarna vräkte i sig det när det bakades)
annars köpebröd,.
pannkaka,sallader,piroger ja allt kan man hitta i kylväskan som ofta kommer från en bokklubb

******************************************************************************************************************************
Har jag glömt nån tro,
och givetvis är ju jag Normalisen!
Visst känner ni igen dem.
Nu ska jag iväg till Skutberget och kolla in nya skojiga folk.
Avslutar med en härlig bild på Nellie med brorsan och Joel som har skoj i sanden.



Kära är dom!!



Kommentarer
Postat av: JENNIFER :D

haha det var det roligaste inlägget !

jag känner igen mig lite under rubriken ungdomar iallafall :)

Puss

2008-07-29 @ 10:10:54
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Japp, normalisen....fast såååå väluppfostrade ungar..jo, på stranden var de faktiskt det. ;D

Idag visar sig molnen, frågan är vad man ska hitta på idag.

Ha en skön dag!

2008-07-29 @ 10:15:20
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Nilla

jag var en mix av ungdom /bohem/normalis...beroende på humör,fast jag är kycklingmamma...

2008-07-29 @ 12:57:27
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: petra

hmmmmm....... undrar var jag passar in, normalis med drag av bosättare antar jag.Men samtidigt är jag väldigt bekväm av mig då jag inte orkar släpa på allt, jag äger ju ingen bil och ha

kylbag, brassestol filtar och diverse andra atrialjer på cykel är ju näst intil omöjligt.

"cykelbadaren" glömde du det ä jag det fast nu har

det mest blivit bussbadaren som åker i en stekhet buss, när bussen väl stoppar för att släppa av badresenärena så flyter vi ut i en gemensam följd liksom ett ostron glider ner i strupen. Jag menar, det är fuktigt blött hett i bussarna så vi rinner ut.väl ute ur bussen så är alla förvirrade och funderar på vad var det som hände?

Sen är det snabba stegen till vattenhålet ( sjön i det här fallet Vänern) där det går undan.... av med alla kläder och i plurret!ljuvligt !!!!

Då är det skönt, och då kommer man på att man hamnat på nakenbadet!!!!! ooopps men det är så skönt!

Kram Petra

2008-07-29 @ 14:53:33
Postat av: Margaretha

He he he...javisst e det kul att kolla in hur folk beter sig på stranden.....Fast helst ligger jag på en ensam ö, långt ifrån stökiga grannar :D

Kram

Margaretha

2008-07-29 @ 16:32:17
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Helena

Åhh, jag blir hyperstressad av stränder. Gillar inte att ha bikini på mig och kan inte slappna av när det är så mycket folk att det är svårare att hålla reda på Ellen och Maya. Helst badar jag i stugan eller i vår pool, stackars barn... Men vi har faktiskt varit på en strand två gånger i år, men ena gången slutade visserligen i badklåda för Ellen så det var inte så lyckat...



Jättefina badbilder har du i alla fall!



Kram

2008-07-29 @ 19:45:05
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Tina

Ha.ha..kul!! men de ä faktiskt roligt att titta under brillorna på folk.deras procedurer när filten skall läggas till , o barnen inte skall springa ner hela filten med sand..o inte att förglömma bytet till badkläder o bikinisen...jag brukar känna mig som Mr bean på stranden när han skall byta till badbrallor;)

Ha det gott i värmen!

2008-07-29 @ 19:53:13
URL: http://tinaz.blogg.se/
Postat av: kats

fniss ... ja det var bra beskrivet...fniss... vet inte riktigt vem jag tillhör... är nog normalisen då tror jag... .jag är för lat för att dra med mig för mkt... men tillräckligt för att slippa höra gnäll från barnen... sånt klarar jag bara inte... fniss... så ja det är nog normalisen... fniss fniss

2008-07-29 @ 20:10:31
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Anna

ha ha vilka roliga iaktagelser... hoppas man tillhör normalisen..ja det är verkligen kul att kolla in folk..även i affärer o dyl.

2008-07-29 @ 20:55:18
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: ina

Haha! Man får lära sig mkt när man inte har annat att göra, haha! Vill du tävla i min frågestund om Göteborg, då är du mer än varmt välkommen!

2008-07-29 @ 20:55:28
URL: http://iinnaa.blogg.se/
Postat av: Christina

Haha....hmmm,jag troooor att jag tillhör normalisen.Men sen om andra uppfattar mig som det är en annan femma.

Christina

2008-07-29 @ 22:37:35
URL: http://cinna71.wordpress.com
Postat av: Nilla

Hej

Tack så mycket..ja det märks att de blir lite trögare blir fortare trötta...plus att han njöt av duschen hemma i stallet efter tävlingen...ha ha Ha en bra dag

2008-07-30 @ 08:45:41
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Mia

Här är jag: FEGISEN!

Sitter gärna lite på avstånd och tittar på don andra när dom badar ;-))

2008-07-30 @ 08:52:34
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna

Idag ska jag vara helt normal.. jo jag ska besöka en playa någon mil bort...hm mmm bäst att tänka sig för..:D

2008-07-30 @ 08:52:47
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Fia

Haha, vilka pricksäkra iakttagelser! Sen finns dessutom de som rastlöst vankar omkring hela tiden för att få en jämn solbränna.

2008-07-30 @ 09:47:03
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ha ha! Vilka roliga iaktagelser!

Jag gillar också att titta på folk när jag är på stranden. Det finns många roliga människor!

Något som jag inte förstår det är att alla skriker så väldigt. De kan stå en lång bit ut i vattnet och skrika till folk som ligger på stranden. Det gör man ju inte i vanliga fall menar jag.. :o)

2008-07-30 @ 21:27:23
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Ninni

HAHA känner igen dina beskrivningar!!



Ha en skööööön dag i solen, kram

2008-07-31 @ 12:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0