Det perfekta boendet.............

Nu har jag kommit på det.
Jag vill bli en utlandssvensk,fast inte på heltid.
Tror fler än jag har kommit på det faktiskt fast många gör inget av sina drömmar.
Jag ska flytta eller rättare sagt jag VILL flytta till ett behagligare klimat.Att vara hemma nu i Maj och ända fram till slutet på oktober och sen dra söderut.
Det vore det optimala.För en svensk försommar och en underbar sommar kan man ju bara inte missa.Bara när det riktiga skitvädret slår in. vore väl bra om dessa som kommer på allt kom på när dessa skitsomrar inträffar så man kunde vara förberedd!
Läste om det häromdagen i nån tidning att fler och fler väljer ett sånt boende.De åker i okt och kommer hem i mars.De flesta är pensionärer som väljer det.

En utlandssvensk är en svensk medborgare som har utvandrat från Sverige. För att betraktas som utlandssvensk måste man någon gång ha varit folkbokförd i Sverige
Från år 1969 till och med den sista december 2006 har cirka 228 000 svenskfödda personer lämnat Sverige och därefter aldrig officiellt flyttat tillbaka (
www.sviv.se)

Hur tusan ska jag kunna förverkliga den här drömmen!?
Inga pengar nästan arbetslös(jo det kan man faktiskt va för vikket tar slut den 19/6)
Alternativ 1*
annonsera efter en karl som har ett jättehus och behöver en liten husfru som sköter om hus och trädgård.Där han bor måste det vara minst 18grader och ett hav ska det finnas i närheten.Han måste gilla ungar för det har jag tre stycken i varierande åldrar.
Alternativ 2*
Vinna på Lotto jag har faktiskt en ståenda rad på lotto 1 och 2 på  5 veckors, så helt kört är det ju inte på den fronten.Vann ju faktiskt 34kr när jag förnyade den.Undra hur stor sannolikhet det är att jag vinner någon gång i mitt liv.
Alternativ 3*
söka jobb och boende men det bästa vore ju att bara lata sig och må bra.
Alternativ4
Helt enkelt vänta tills jag blir pensionär för ni fattar väl vilken dunderpension jag får som varit mammaledig,pluggat,varit arbetslös i många år.(trodde inte det jag heller)...................

Hmmm jag får helt enkelt njuta av den underbara våren och börja tänka på detta igen i slutet på september.

image613

Sen en  liten fundering.
Hur kan mörk choklad vara nyttigt och bra när man ska gå ner några kilon??Är det att den inte är lika god som ljus choklad så därför vräker man inte i sig hela på en gång.
Är just nu inspererad av GI metoden och där får man proppa i sig Mörk choklad,ja det är ju inga problem för mej för jag gillar det helt enkelt inte.
Men hur kan det va bra 100g. innehåller 35 kolhydrat.Klart det är väl kanske meningen att man äter en pytteliten bit eller??
Ja har ni ett bra svar så ge mig det så jag inte behöver bli tokig på kuppen!!!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Kommentarer
Postat av: ejmis

Inte lätt att komma på en bra lösning på flyttproblemet...meddela om du kommer på något, jag kanske hänger på ;)

2008-05-06 @ 20:57:44
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Carina

Detta har vi också pratat om i omgångar!
Varje gång vi kommer hem frpn en resa pratas
det om det men sen rinner det ut i sanden
i alla fall trist nog.....kanske vill vi
inte tillräckligt mycket ändå :-)

2008-05-06 @ 21:21:28
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: pej

Angående mörk choklad så håller jag med dig helt och hållet. Det går ju inte att äta så där sparar man sig ju några kalorier *fniss*

Jag var faktiskt på apoteket förut och köpte Strepsils. Har bara tagit en men kanske ska ta en innan jag går och lägger mig. Och en Ipren. Då kanske jag kan få sova en liten stund i alla fall.

Solkläderna köpte jag på pippilotta.se. Tror det kommer bli jättebra :-)

Gonatt!
KramKram

2008-05-06 @ 21:22:05
URL: http://pbme.blogg.se
Postat av: cecilia

Taaack , :D , vad glad jag blir! Fast jag har faktiskt ett proffs som hjälpt mig med min blogg, http://sabbaa.blogg.se han är grym ;D , Din blogg verkar också vara toppen! , kommer lugnt bevaka den framöver!

2008-05-06 @ 21:26:01
URL: http://ceciliaan.blogg.se
Postat av: Maria

Så roligt att du tittade in till mig. Jag hittade några gemensamma nämnare med en gång. Min mamma skulle ha fyllt 98 år idag. Jag har en dotter som är utlandsvensk i Irland och vi har haft en taxpudel.
Din blogg är inte så tokig den heller:)

2008-05-06 @ 21:34:51
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Maria

Glömde säga att dina jobbarkompisar inte är galna. Det är själva grejen att åka till Ullared som också är så häftig. Denna förväntan att kanske jag gör en massa fynd - eller inte. Jag är inte heller någon shoppare men att åka till ett ställe där det finns allt gör det lite enklare.

2008-05-06 @ 21:38:42
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Mia

*S* Vilka härliga funderingar du har...
Men varför inte prova? Bättre ångra nåt man gjort, du vet! ;-) Å helst innan pensionen...*L*
Jag gillar idén med annonsen, det borde väl funka??

Hoppas dina riddarsporrar tar sig, jag satte vita såna inne, och dom har kommit upp, men dom är lite sega tycker jag :-)
Kanske dom kommer att trivas bättre när jag fått ut dom i landet!

2008-05-06 @ 21:42:24
Postat av: Ida

I like!
Skulle mycket väl kunna tänka mig att bo utomlands under vinterhalvåret. Vet många som göra det, det är alternativ 5: Jobba som sköterska/läkare i Norge under sommaren, får så pass bra betalt så det har semester hela vintern...
Hmmm.....

Det där med choklad har jag inget svar på :D
Jag äter och funderar helst inte...

2008-05-06 @ 21:50:39
Postat av: Annsingen

Ja den gillar nog jag också mest ...tror jag..

2008-05-06 @ 22:14:28
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Annelie

Ja det skulle väl inte vara tokigt om det gick att genomföra.Skulle kunna tänka mig det själv. Kanske man måste skaffa sig en utlänsk man, som man sedan är särbo med =)
Jag har skrivit i lite om just GI i min blogg, då jag ville börja med det själv. Gå in och kika där, kanske du hittar något av värde =)

Ha en fin kväll/kram

2008-05-06 @ 22:24:11
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Anonym

Det där tror jag är drömmen för många.. men jag gillar alla de olika årstiderna för då har man en längtan hela tiden:-) Fast här i Skåne "kwittlar" de, för här är det aldrig riktig vinter..
Mörk choklad är mums för mig.. gillar verkligen inte den sötsliskiga ljusa.. smaken som baken du vet.
Massor av socker i den ljusa, mer ren kakao i den mörka.. helst 70% ska det va.
Ha de fint kram o natti

2008-05-06 @ 23:02:46
Postat av: Inger

Ja men det är ju underbart att drömma. Sedan måste man ha lite visioner. Snart kommer du på vad du vill göra. men njut nu av vår och sommar i vårt underbara land.. Fin bild. Det kanske blir jobbigt om det är varmt jämt.. Då kanske man inte njuter lika mycket.. Det var bara en tanke.. det ordnar sig ska du se.. Fortsätt att drömma..
Ha det gott
kram

2008-05-06 @ 23:23:36
Postat av: maria

Stimulerande xantinderivat: koffein, teofyllin och teobromin.

Anandamid som likar den aktiva substansen THC som finns i cannabis.

Ämnen som motverkar nedbrytning av anandamid.
Fenetylamin som vi tillverkar glädemolekylen dopamin av.

Choklad har visat sig öka nivåerna av den trevliga signalsubstansen serotonin

Nu blev du mycket klokare va...hahaha?

Utlandssvensk låter som en bra idé. Satsa på annonsen...det lät trevligt tycker jag..fniss!

Kram på dig sola i kallsta!

2008-05-07 @ 05:50:52
Postat av: Nilla

Halloj
Mörk choklad är ju så vidrigt...huvva..jag gillar ju inte choklad utan chips är min melodi he he

2008-05-07 @ 08:16:57
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Mie

Åhhh jag skulle oxå vilja bo så, så härligt=).
Annons verkar väl bra, fast å andra sidan finns det så mycket vidriga karlar oxå så...
För sisådär 20 år sen skulle jag o dotterns pappa dra till Australien, i sista minuten ballade jag ur, jag vågade plötsligt inte, det kan jag säga är något jag ångrar idag! Undrar just vad jag varit idag eller om vi stannat?

2008-05-07 @ 12:57:35
URL: http://mies.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det vore inte så dumt att under vintern kunna göra som flyttfåglarna att då flyga till varmare breddgrader och sedan komma tillbaka hit i Maj.
För sommaren är ju underbar här i Sverige, d.v.s. om det är en riktig sommar och inte som förra året.
Och en vinter som vi hade sist var heller inte rolig.
För är det en fin vinter, som den ska vara, så är den skön att uppleva också, men önskar bara att den inte var så lång.
Vilket så underbart foto du har här.
Det mer choklad vet jag tyvärr inte så mycket om.
Kram

2008-05-07 @ 13:32:12
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Att åka till värmen i oktober och hem igen i maj, är något jag pratat om i många år. Men vem vet, kanske en dag?
Om den dagen skulle komma, har man väl barnbarn som man inte vill åka ifrån. Aldrig är det bra
/P

2008-05-07 @ 15:59:00
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: britten

ja det är något som vi drömt och planerat för i många år och vi går sakta men säkert mot det målet nu....inte dumt alls att tänka så min vän

2008-05-07 @ 17:32:15
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: MO

Haha, håller helt med om mörk choklad...gillar inte den heller. Ja nu vill man ju inte flytta utomlands, så vackert som det är här på våren o sommaren, nej då vill man vara hemma. Stentavlan är faktiskt en vaxduk som jag spänt över en träram, kram

2008-05-07 @ 19:52:51
URL: http://www.medaljongen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0