Livet




Livet

Text & Musik Mikael Wiehe


Livet kan va besvärligt och svårt
Livet kan sakna mening och mål
Livet kan va sorgligt och sentimentalt
Livet kan va ohyggligt och hemskt
Livet kan verka mest som ett skämt
Men det är det enda liv vi har

Livet kan va ensamt och kallt
Livet kan va för lite av allt
Livet kan va skoningslöst hårt och brutalt
Livet kan va djupt orättvist
Livet kan va bara en strid
Men det är det enda liv vi har

Bara här hör vi fåglarna sjunga
när våren slår ut
Bara här ser vi stjärnorna tändas
och solen gå upp
Bara här kan vi jobba och älska
Bara här kan vi möta varann
Bara här kan du gå vid min sida
och hålla min hand

Bara här hör vi fåglarna sjunga
när våren slår ut
Bara här ser vi stjärnorna tändas
och solen gå upp
Bara här kan vi jobba och älska
Bara här kan vi möta varann
Bara här kan du gå vid min sida
och hålla min hand

Livet kan va motigt och hårt
Ibland så bara längtar man bort
Livet kan va torftigt och tomt och banalt
Ja, livet kan va bittert och tufft
Ändå får vi aldrig ge upp
För det är det enda liv vi har

Ja det är det ända liv vi har



Kommentarer
Postat av: Mia

Mmm, så är det....men ibland KAN livet vara underbart också. Det är just DET som är livet, att det går upp och ner...

2009-01-21 @ 19:33:49
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0