Sofias änglar


Jag följer inte speciellt många program på tv men ett program som jag tycker är så himla bra är Sofias änglar.Jag beundrar Sofia Wistam och hennes team för allt de gör för människor som av olika anledningar har hamnat i stor sorg.Så varje måndag sitter jag bänkad framför tv och både skrattar och gråter.
Tittar ni på det?
Sofias änglar  där Johnnie Krigström, Mattias Särnholm & Sofia Wistam hjälper några av alla de som har haft riktig, riktig otur.

I tio nya avsnitt får Johnnie, Mattias och Sofia chansen att hjälpa människor som har hamnat i svåra situationer i livet. I Sofias änglar använder de sina olika kunskaper för att hjälpa familjer med sina hem och praktikaliteter som kommit på undantag när en sjuk familjemedlem, olyckor eller annat kommit i vägen för det liv man egentligen hade tänkt sig. Trion hjälper bland annat till med handikappanpassning, sjukrum, avlastning eller att göra klart renoveringar som fastnat på grund av sjukdom eller sorg. De hjälper också till med annat som kan göra vardagen lite lättare när man har annat som tar upp all tid. För när man mår som sämst så kan det mesta kännas omöjligt. Men genom att börja med att göra i ordning hemma, kan Sofias änglar förhoppningsvis skapa en nystart och hjälpa familjerna att vända livet till det bättre

 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Jag har tittat på det för länge sedan, men inte de senaste åren... Har liksom bara glömt av det programmet. Tack för påminnelsen, jag satt oxå och skrattade och grät med de programmen.

2015-05-04 @ 12:58:33
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: purposes.blogg.se

JAg gillar sådana här program, dock så blir man så sorgsen av allt elände som vissa människor är tvugna att bära med sig genom livet :/ Det liksom svider

2015-05-05 @ 12:44:32
URL: http://purposes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0