Djurmänniska

Jag tror att det finns tre sorters människor när det gäller djur...man 1.älskar djur man är 2.neutral till djur eller man 3.tycker inte om djur.
Jag är en kategori 1 människa😀
Jag har alltid sen jag varit liten älskat djur.Jag pratar med mina djur för de är ju en familjemedlem.
 
När jag var barn kom pappa hem med en pytteliten valp Ludde,han var en Yorkshireterrier.Åå vad han va goo men han blev en ettrig liten vovve som bet oss i fötterna .Jag hade en undulat med som hette Tjabo och syrran köpte en undulat hon med men då hade jag redan flyttat hemifrån.
Jag tillbringade många långa dagar i stallet och älskade verkligen hästarna.
Jag hade ett jobb en sväng på en djuraffär ,det här skulle jag gärna jobba med igen.
 
När jag flyttade hemifrån köpte jag två katter Busan och Sessan.
Sen gick det en period när jag inte hade djur här hemma ,jag hade lovat mig att aldrig mer skaffa djur för åå om ett djur blir sjukt och man står det med ett djur man måste avliva😔
Ett av våra marsvin-Taco
Nu blev jag inte djurlös så värst länge, vi skaffade två marsvin till Nellie ,men hon tröttnade tyvärr på dem snabbt så nu är det mina och pappans gullgrisar.
 
Förra året vid jul så skickade min dotter Jennifer en bild på en katt Findus som var tvungen att avlivas om ingen kunde ta hand om honom.Dottern själv skulle ta hand om den här familjens andra katt så jag tog Findus till mitt hjärta.
Ååå det är verkligen underbart att ha en katt här hemma igen. Han är så rolig och tillför så mycket glädje.
 
Nu har jag en del kompisar som hör till kategori tre när det gäller djur. Det verkar som om djur dras till de här sorters människorna  för alltid när de kommer hem till oss så gissa vem Findus fjäskar mest med. Japp just dem såklart.
De här människorna tycker jag är väldigt fånig som pratar med mina djur men jag vet att när de är hos mej så kan jag nästan omvända dem för de har faktiskt börjat prata med Findus de med😂😂😂
 
Vilken kategori tillhör ni?
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jag är helt klart en kategori ett-människa. Älskar djur! Utbildade mig till och med till djurskötare och jobbade på Skansen några år.

Nu har vi inga djur, eftersom vi reser bort såpass mycket som vi gör så vore det inte rätt mot djuret. Men när resnerven lugnar sig, då...
:-)

2017-04-21 @ 10:46:09
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mia

Jag tycker om djur, men avstår från att ha husdjur. Vill vara fri, komma o gå som jag vill. En herrelös katt ville bo hos oss när mina barn bar "halvstora", OK, tänkte vi efter några dagar och lät hen komma in. Det visade sig snart att ena sonen var allergisk mot katten. Sedan dess har jag inte tänkt på några husdjur ur den aspekten heller.

Jag är dock uppvuxen med djur, på en lantgård :-)

2017-04-21 @ 17:03:09
Postat av: Znogge

Jag hör definitivt till kategori 1 och älskar djur. Just nu har vi bara Miss E för Herr Hund fick ta bort ett par dagar före julafton. Han blev nästan 14 år men var då för skröplig. Fint att ni kunde ta hand om katterna.

Kram

2017-04-21 @ 17:13:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mirre

Oj det var länge sedan, allt bra med er? Jag är djurmänniska ut i tåspetsen

2017-04-21 @ 21:49:31
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Agneta

Jag måste då tillhöra kategori 1! Djur i familjen gör livet så mycket roligare!

2017-04-22 @ 08:55:11
URL: http://bergerflickor.blogg.se
Postat av: Linda/Candygirl

Kategori 1. Och tyvärr den helallergiska sorten. Vilken sorg.

2017-04-24 @ 13:19:04
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: mammakero

Jag älskar djur, men är lite reserverad för stora djur som kor och hästar. Kopplar lättast med hund och katt. Det är som om jag förstår dem. Nu saknar jag min lilla pantertant Ada, som tyvärr inte orkade längre än 19 år. Allt är tyst och tomt efter henne. Maken vill inte ha någon mer i våra liv och jag saknar henne så.

2017-04-26 @ 22:13:44
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0